Bortkomne børn på Svinninge skole 2023
LÆRING OG TRIVSEL
Indsatsplan – Børn der forlader en institution eller forsvinder i forbindelse med ekskursioner, ture o.l.
Gældende for Svinninge skole og SFO |
|
Situation
|
Denne indsatsplan handler om de situationer, hvor et barn forsvinder fra eller forlader en institution. Det kan både være på selve matriklen eller i forbindelse med ture, lejrskoler, ekskursioner mm. |
Alarmering
|
Alarmering kan komme fra andre børn, ansatte eller øvrige personer, som har observeret et barn, der vækker bekymring, idet barnet færdes på egen hånd Den, der modtager beskeden om et bortkommet barn, alarmerer skoleleder eller den stedlige leder.
Skoleleder eller pædagogiske ledere:
|
Opgaver
|
SFO
Indskoling/mellemtrin
Udskoling Dette er ikke umiddelbart en akut situation, men barnets alder og funktionsniveau skal selvfølgelig tages i betragtning. Har eleven været væk i mere end 2 timer og der ikke kan skabes kontakt til eleven eller elevens forældre, bliver situationen akut. Brug evt. forældre eller en kammerat til at komme i kontakt med eleven via mobiltelefon. |
Handlinger
|
Straks
Umiddelbart efter/ resten af dagen
Opfølgning Uddrag og overdrag umiddelbar læring af situationen. Sikre tryghed i den øvrige forældregruppe og børnegruppe – afhængigt af, hvad der er sket. |
Ledelse og organisation
|
Alle enheder/arbejdspladser udpeger en lokal krisestab (Ledelse og AMR). Krisestaben består af navngivne personer fra ledelsen og kontakt information. Se ’Delplan for Læring og Trivsel’ for uddybelse af rollerne.
|
Kommunikation
|
|
Kontakt oplysninger
|
|
Evt. andre vigtige opmærksomhedspunkter
|
Krise- og psykisk førstehjælp til børn Psykisk krisehjælp til medarbejdere
|
Oprettelse/revision
|
Opdateret af Tina Teglers den 280923
|
Sidst opdateret
09.01.2024
Ansvarlig redaktør