Skolestart

Alle børn født i 2018 kan begynde i kommunens børnehaveklasse, eller på anden måde følge undervisning fra august 2024

Når dit barn skal starte i skole

Skoleindskrivning for børn, der er født i 2018, åbner op den 1. oktober 2023. Alle forældre med børn i skolestarts alderen vil desuden modtage nedenstående folder via e-Boks.

Skoleindskrivning for børn, der er født i 2019, åbner op den 1. oktober 2024. Alle forældre med børn i skolestarts alderen vil desuden modtage information om skoleindskrivning via e-Boks.

Undervisningspligt

I Danmark har vi undervisningspligt. Det vil sige, at dit barn skal modtage undervisning. Undervisningen skal senest skal begynde i august det år dit barn fylder 6 år.
Dit barn skal tilbydes en plads på distriktsskolen.

Hvis dit barn skal gå på en anden skole

Der er mulighed at vælge en skole, der ligger uden for det skoleområde du bor i. I så fald skal du kontakte skolelederen på den skole, hvor du ønsker dit barn optaget. Det gælder både, hvis der er tale om privatskoler og folkeskoler i andre skoleområder eller kommuner.
Dog skal du huske, at du stadig skal opskrive dit barn via linket øverst på siden.

Udskydning af skolestart

Hvis du ønsker at ansøge om udsættelse af dit barns skolegang, skal du kontakte skolelederen i dit barns skoleområde, der skal tage stilling til, om det kan lade sig gøre. Det skal være særlige forhold, der gør, at et barns skolestart udskydes.

Velkommen til folkeskolen

Velkommen til Svinninge Skole

Velkommen til Svinninge SFO

Åbent hus på Svinninge skole