AKT - adfærd, kontakt og trivsel

AKT på Svinninge Skole 

 AKT-teamet 

På Svinninge Skole arbejder vi mod systematisk at styrke elevernes læring og trivsel. Det primære formål med AKT-teamet er at forebygge og støtte op om det enkelte barns/klassens trivsel og sociale udvikling. 

AKT-teamet arbejder for at alle elever i deres nære læringsmiljø motiveres, støttes og udvikles, så eleverne udvikler sig optimalt i forhold til deres potentiale. 

På Svinninge Skole tager vi udgangspunkt i en anerkendende pædagogik, hvilket betyder, at eleverne skaber en relation til de voksne og hinanden gennem nysgerrighed. Det er vigtigt for os, at alle elever føler sig set, hørt, forstået og dermed anerkendt hver dag. 

Målet for AKT-teamet 

Målet for vores arbejde er i samarbejde med skolens ledelse, lærere, pædagoger samt forældre, at fremme og sikre kvaliteten i udviklingen af trivslen på Svinninge Skole. Trivsel er en væsentlig forudsætning for udvikling og indlæring. Elevens behov søges tilgodeset både fagligt, socialt og personligt. 

I AKT tilbuddet tages der højde for elevens faglige udgangspunkt, og det forventes at alle elever, som tilknyttes AKT i mindre eller mere tid, har relevant materiale med fra egne klasseteam, og at der lægges vægt på samarbejdet mellem det enkelte klasseteam og AKT indsatsen. Når en elev tilknyttes AKT, opretter AKT personalet en handleplan for den enkelte elev, i denne handleplan, tilknyttes elevens klasseteam, så arbejdet om eleven optimeres, og alle er vidende om de enkelte tiltag der afprøves. 

Senest opdateret 28-06-2024